Poznajemy zawody świata artystycznego w gr. VII

W ostatnich trzech tygodniach karnawału poznawaliśmy świat artystów. Omawiając krąg tematyczny „W krainie muzyki”, słuchaliśmy utworów muzyki klasycznej („Zima” A. Vivaldiego, „Chatka na kurzej stopce” Musorgskiego, „Poranek” E. Griega i inne).

Po wysłuchaniu utworów mieliśmy możliwość twórczej improwizacji ruchowej według indywidualnej wyobraźni, ilustracji grą na instrumentach perkusyjnych oraz zilustrowania charakteru utworów za pomocą kredki lub farby. Poznaliśmy zjawisko fali dźwiękowej, tworzyliśmy dźwięki za pomocą różnych przedmiotów przez pocieranie, uderzanie, drapanie, przesuwanie, itp. Omawialiśmy wygląd różnego rodzaju instrumentów wykorzystywanych w orkiestrze. Kupując bilety na koncert do filharmonii rozpoznawaliśmy modele monet i banknotów o niskich nominałach. Kodowaliśmy i dekodowaliśmy informacje w formie symbolicznego zapisu.

Podczas balu karnawałowego bawiliśmy się przy dźwiękach utworów muzyki rozrywkowej wybranej i lubianej przez dzieci.

Na balu były konkursy: zręcznościowy, tańca, malowanie na balonach i moc głośnej muzyki. Ten bal zostanie na długo w naszej pamięci.

Drugi i trzeci tydzień lutego to kręgi tematyczne związane z malarstwem i rzeźbą oraz teatrem.

Nasz słownik wzbogacił się o znajomość takich terminów jak: galeria sztuki, dzieło sztuki, muzeum, eksponat, paleta, pejzaż, martwa natura, portret, rzeźba, scena i widownia.

Ze względu na warunki pandemiczne w tym roku szkolnym nie wyjedziemy do Banialuki i teatr mogliśmy zobaczyć tylko na ekranie monitora, ale nie przeszkodziło nam to w odgadywaniu scenek sytuacyjnych z wykorzystaniem pacynek i różnego rodzaju sylwet. Słuchaliśmy przy tej okazji wiele nowych bajek, baśni różnych autorów piszących dla dzieci.

Niezależnie od omawianego kręgu bawimy się literami w dalszym ciągu je poznając, czytamy proste teksty ze zrozumieniem, układamy wyrazy i zdania z liter, próbujemy tworzyć własne opowiadanie zachowując logiczny ciąg zdarzeń i wiele innych ćwiczeń słownikowych przygotowując się, tym samym do podjęcia nauki w szkole.

Z zakresu treści matematycznych znamy już cyfry od 0 do 9, co pozwala rozwiązywać nam proste działania matematyczne z użyciem cyfr i znaków +  = – dokonujemy łatwych obliczeń pieniężnych i wiele innych działań na cyfrach i znakach.

Dbając o rozwój fizyczny często przebywamy na sali gimnastycznej korzystając podczas ćwiczeń z dużej powierzchni, a także w miarę sprzyjającej pogody korzystamy z pobytu na świeżym powietrzu.

Zachęcamy Rodziców do zabawy z dziećmi wykorzystując sylwety cieni własnoręcznie przez nich wycięte. Mile widziane jedno zdjęcie z przedstawienia. Za, już przesłanie dziękuję. Pani Ewa