Mali archeolodzy i badacze w grupie V

Drodzy Rodzice!

Pobyt dzieci w przedszkolu urozmaicamy różnymi zajęciami, by bawiąc-uczyć i rozwijać wszechstronnie młode pokolenie.

W ramach realizowanego w przedszkolu  projektu  „Spotkania z tekstem literackim” udaliśmy się do Biblioteki Szkolnej, gdzie pani  bibliotekarka  Barbara  Pawińska  przeczytała nam baśń Braci Grimm pt. „Kopciuszek”. Następnie w sali układaliśmy historyjkę  obrazkową  sprawdzając  rozumienie tekstu. Tegoroczny  bal karnawałowy  odbył się w  naszej sali,  którą wspólnie udekorowaliśmy balonami, serpentynami i serduszkami. W trakcie zabawy  zorganizowaliśmy wiele atrakcji, które umiliły nam czas: taniec na gazetach, dmuchanie słomką do barw podstawowych, które tworzyły  pochodne, pląsy i zabawy z balonami.

Kolejnym wyzwaniem były  zajęcia na temat żywności ekologicznej i zdrowego żywienia w ramach nowego programu edukacyjnego „Skąd się biorą produkty ekologiczne”. Głównym  ich celem było poznanie niskoprzetworzonych produktów ekologicznych i zachęcanie do ich rozpoznawania i spożywania. Uwieńczeniem lekcji było  wykonanie „Piramidy zdrowia i stylu życia”. W nagrodę za pracę mieliśmy zagadki smakowe warzyw i owoców, które każdy odgadnął znakomicie.

W minionym tygodniu odbyliśmy podróż do prehistorycznych czasów. Rozmawialiśmy o tym, jak wyglądała wtedy Ziemia, rośliny i zwierzęta, w tym dinozaury. Dowiedzieliśmy się, że węgiel i sól to pozostałości po pradawnych czasach.  Wykonaliśmy eksperyment z wodą i solą, którego efekty obserwujemy każdego dnia. W słoiku z roztworem zaczynają tworzyć się kryształki soli. Odkrywaliśmy tajemnice zawodu archeologa. Wykorzystując multimedia oglądaliśmy film „Prehistoria”. Nasze dzieci wykazały się ogromną znajomością tychże gadów. Na koniec  stworzyliśmy makietę, która obrazowała nasze „dinusie” z plasteliny, drzewa z kartonu i olbrzymie głazy z szarego papieru.

Poznaliśmy literę s, S jak smok lub Seweryn. Oglądaliśmy na projektorze filmy edukacyjne z wprowadzeniem nowej litery oraz  zabawy  w szukanie nowej  litery  w wyrazach. Uczyliśmy się wysłuchiwać głoskę s na początku, w środku i na końcu wyrazów. Próbowaliśmy samodzielnie układać wyrazy z rozsypanki literowej.

Wprowadziliśmy liczbę 7. Przeliczaliśmy elementy, dokładaliśmy i zabieraliśmy elementy ze zbioru tak, aby została ich podana liczba. Uczyliśmy się pisać cyfrę 7.

W piątek 12 lutego zrobiliśmy sobie grupowe Walentynki.  Wówczas malowaliśmy  na czerwono odlewy gipsowe serduszek, które nieco wcześniej robiliśmy w małych grupach.  Wiemy już, że gips nie tylko kojarzy się z budową i remontem. Są ciekawsze wyzwania:)  Tego dnia nie brakło ciepłych słów i wesołej zabawy.

Nauczycielki  grupy V