,,Jesienią w parku i w lesie”- grupa III

W minionym  tygodniu udaliśmy się z dziećmi w multimedialną podróż do jesiennego parku i lasu.
Przedszkolaki oglądały zdjęcia zwierząt żyjących w lesie, utrwaliły sobie ich nazwy, które następnie
odczytywały globalnie. Odgadywały zagadki słowne, obrazkowe i dźwiękowe dotyczące
tej tematyki. Podczas najbliższej wyprawy do lasu zapytajcie dzieci o znalezione ślady
zwierząt, niektóre przedszkolaki są już ekspertami w rozpoznawaniu tropów!
Rozmawiając o związkach frazeologicznych związanych ze zwierzętami (powiedzeniach
i przysłowiach) staraliśmy się wyjaśniać dzieciom stereotypy dotyczące mieszkańców lasu.
Zwieńczeniem tej pracy była stworzona przez dzieci praca plastyczna polegająca na wykonaniu
jeża z talerzyka, którą mogą Państwo oglądać na wystawce.

Dzieci szukały w parku różnych darów jesieni, które skrupulatnie obserwowały, zaznaczały w karcie
badacza. Zgromadzone liście, kasztany, żołędzie i inne atrybuty stały się okazją do działań manipulacyjnych, klasyfikacji, segregacji obiektów według kształtu i koloru, układania rytmów (także muzycznych), samodzielnych poszukiwań w atlasach i książkach. Niektóre dzieci bez problemu już rozpoznają liście i owoce polskich drzew.

Podczas zajęć i wykonywania doświadczeń związanych z pobieraniem wody przez roślinę,
dzieci pogłębiły swoją wiedzę przyrodniczą i dowiedziały się, dlaczego liście zmieniają kolor.
Kiedy pogłębialiśmy temat związany z drzewami iglastymi, dzieci miały okazję do porównywania
igieł różnych drzew i wielkości szyszek. Dowiedziały się, po co drzewom są szyszki.

W tym tygodniu wykonywaliśmy bardzo dużo różnych działań, które nie tylko kształtują motorykę małą, ale przede wszystkim rozbudzają kreatywność naszych pociech.