INFORMATOR PRZEDSZKOLNY NR 2

INFORMATOR PRZEDSZKOLNY

NUMER 2

PAŹDZIERNIK 2020


Miesięcznik dla Rodziców dzieci uczęszczających do Przedszkola Publicznego w Wilamowicach

Tematyka kompleksowa na październik:
3-4 latki
⦁ Na ulicy
⦁ Kolory Pani Jesieni
⦁ Apetyt na zdrowie
⦁ Jesienna muzyka
5-6 latki
⦁ Taniec jesiennych liści
⦁ Książka kucharska prosto z natury
⦁ Jak dbamy o nasze zdrowie
⦁ Odkrywamy sekrety przyrody jesienią
⦁ Co zobaczymy jesienią w lesie

Drodzy Rodzice,

Rozpoczęła się jesień, a z nią gromadzenie zapasów na zimę przez zwierzęta. Jesień to trzecia pora roku, która niesie nam najbardziej umiarkowane temperatury w całym roku i największą liczbę opadów deszczu, która wcale nie zamyka nam możliwości zorganizowania ciekawych zabaw. Dary jesieni są bardzo wdzięcznym materiałem do wielu zabaw, zarówno w przedszkolu, jak i w domu. Najpierw wspólny spacer w poszukiwaniu skarbów jesieni, a następnie wykorzystanie ich do zabaw, np. w robieniu ludzików z kasztanów i żołędzi czy kompozycji, które mogą być dobrym sposobem na utrwalenie nazw drzew, a także doskonaleniu umiejętności liczenia.
Przykładowe zabawy
⦁ Motylki z liści: na dworze zaopatrujemy się w kolorowe liście – im bardziej kolorowe tym lepiej! W domu naklejamy je na kartkę papieru. Do wykonania tułowia motylków doskonale nadają się gałązki drzew, natomiast za główkę, świetnie posłużą żołędzie.
⦁ Tworzenie dekoracji: podczas przechadzki, wystarczy nazbierać trochę jesiennych skarbów: liści, korali jarzębiny, żołędzi, kasztanów czy gałązek, a w domu wykonać w nich niesamowite dekoracje. Łańcuchy z jarzębiny i gałązek czy bukiety z liści nadadzą domowi jesiennego klimatu.

Jak wzmocnić odporność dziecka?
Oto najważniejsze zasady, które warto wziąć pod uwagę w nadchodzących dniach i miesiącach. Jak wzmocnić odporność dziecka? Jesień to odpowiedni czas na stosowanie rozgrzewającej diety, która utrzymuje ciepło organizmu, chroni przed zimnem i zmniejsza ryzyko infekcji. Warto włączyć w codzienne menu kasze (zwłaszcza jaglaną, która świetnie wzmacnia i pozwala poradzić sobie z pierwszymi objawami choroby). Dodatkowo dobrze zadbać o obecność tłustych ryb – makreli, łososia, tuńczyka (uwaga na metale ciężkie! – przeczytaj ryby w diecie dziecka), czosnku, imbiru i cebuli, a także rozgrzewających przypraw – kurkumy, cynamonu, tymianku, majeranku, kardamonu, rozmarynu, imbiru, goździków. W sezonie infekcji spore znaczenie mają herbaty ziołowe – herbatka lipowa, rumiankowa, z pokrzywy, skrzypu i kopru włoskiego a do tego sok malinowy. Do herbaty ziołowej warto dodać starty imbir, by efekt rozgrzewający był jeszcze bardziej spotęgowany. Zwiększ ilość witaminy C. Nie tylko chroni przed infekcjami, ale skraca czas choroby, ze względu na swoje silne właściwości przeciwzapalne. Od jesieni do wiosny warto suplementować witaminę D, która ma zbawienny wpływ na odporność. Pamiętajmy również o optymalnej ilości zdrowych kwasów tłuszczowych, zwłaszcza omega 3, które poprawiają odporność. Kwas omega 3 znajdziemy również w nasionach lnu, migdałach, pestkach dyni.