„W przedszkolu nie jestem sam” – gr. I

Miniony tydzień w grupie maluszków nadal przebiegał pod głównym znakiem adaptacji przedszkolnej.  Dzieci uczyły rozpoznawać się emocje oraz opowiadać o tym, co sami czują. Rozmawialiśmy o tym, co zrobić , gdy ktoś czuje się samotny. Przy okazji utrwalaliśmy poznane już magiczne słowa: „proszę”, „dziękuję”, „przepraszam”, „dzień dobry” i „do widzenia”. Przedszkolaki doskonaliły również umiejętność rozpoznawania podstawowych kolorów oraz uczyły się różnicowania wielkości (mały – duży) oraz szybkości (szybko – wolno). Przy okazji rysowania kredkami dzieci uczyły się również poprawnie trzymać w ręce kredkę. Maluszki ćwiczyły także swój aparat mowy podczas ćwiczeń oddechowych z piórkiem oraz ćwiczeń artykulacyjnych. Do tych drugich polecamy wierszyk, przy którym dzieci mogą doskonalić poprawną mowę również w domu:

Zegar robi: cyk, cyk, cyk.

Dzwonek robi: dzyń, dzyń, dzyń.

Balon robi: trach, trach, trach,

A nożyczki: ciach, ciach, ciach.

Woda robi: plum, plum, plum,

A my wszyscy: bum!

Codziennym elementem naszego pobytu w przedszkolu były oczywiście wyjścia na plac zabaw, boisko szkolne oraz spacery.

 

Joanna Bączyńska, Iwona Rozner