Gr VI- ŚRODA 20.05.2020

Drodzy Rodzice, Kochane Dzieci witamy w środę:)

TEMAT KOMPLEKSOWY: MOJE ZWIERZĄTKO

Temat zajęć: „ Wycieczka do ZOO”- opowiadanie nauczyciela, rozmowa na temat mieszkańców ZOO. Wprowadzenie wielkiej i małej litery „ Z, z” na podstawie wyrazów Zenek i zegarek: układanie zdań z rozsypanki literowej, praca z tekstami.

1. Posłuchajcie opowiadania:

Zenek dostał od taty na urodziny zegarek na rękę. Bardzo się ucieszył z takiego prezentu. Od tej pory nie rozstawał się ze swoim zegarkiem. Nosił go na ręce podczas zabawy, spaceru, nie zdejmował go nawet do snu. Pewnego niedzielnego popołudnia tato zaproponował wycieczkę do ZOO. W ZOO Zenek miał okazję zobaczyć ciekawe zwierzęta. Chodzili z tatą od klatki do wybiegu i obserwowali: żubry, pantery, małpy, tygrysy, nosorożce i dziki. W pewnej chwili Zenek spostrzegł, że nie ma na ręku zegarka. Zaczął płakać. Tata zaniepokojony zapytał
Co się stało synku? Zenek pochlipuj,ac wyjąknął: – zgubiłem mój ulubiony zegarek. Tata zaproponował, że wrócą się i pójdą tą samą drogą, którą tu przyszli. Zenek trochę się uspokoił, bo pomyślał, że tato ma rację i płacz nic tu nie pomoże. Wrócili się i najpierw szli obok dzików, mijali nosorożce, tygrysy, małpy, ale Zenek nie zwracał już uwagi na zwierzęta, bo myślał o swojej zgubie. Przechodząc obok tygrysów tata zauważył coś błyszczącego w trawie, a Zenek w tej samej chwili dostrzegł swój zegarek. Szybko podbiegł, podniósł zgubę i założył na rękę i sprawdził czy nie jest porysowany. Kiedy przekonał się, że z zegarkiem wszystko w porządku powiedział:
Już nigdy nie zgubię zegarka, a tato uścisnął syna mocniej za rękę i poszli dalej zwiedzać ZOO.

2. Rozmowa na temat tekstu:
Dokąd wybrał się tato z synem?
Jak miał na imię chłopiec?
Jakie zwierzęta oglądali?
Czy możesz wymienić jeszcze inne, które mogli spotkać podczas pobytu w ZOO?
Co dostał Zenek od taty?

3. Zenek i zegarek- wprowadzenie wielkiej i małej litery Z, z:
– analiza i synteza słuchowa wyrazów ( Zenek, zegarek)
– ułożenie schematu wyrazów z białych kartoników
– pokaz w książce Karty 4: karta 17
– zastąpienie kartoników literami
4. Co na Z? – rozejrzyjcie się wokoło i poszukajcie przedmiotów rozpoczynających się literą Z.
5. Zabawa ruchowa: Pociąg ze zwierzętami– Rodzic jest lokomotywą a dziecko wagonikiem, w którym są zwierzęta. Lokomotywa rusza- dziecko naśladuje odgłosy ruszającego pociągu: wolne puff, puff, jadącego: szybkie puff, puff, hamującego- sss. Na hasło rodzica „stacja”- np. krokodyli, lwów itp. dziecko naśladuje ruchy danego zwierzęcia. Potem ruszają dalej:)
6. Praca z książką- KARTY 4: STR 17: ozdabianie liter motywami wiosennymi, czytanie tekstu.
7. Rozsypanka literowa– układanie zdań ( kto nie ma liter czyta zdania)
Zenek dostał zegarek od taty.
To zegarek Zenka.
Co tak cyka:? cyk, cyk.
To zegarek Zenka, a to zegar taty.
To zepsuty zegarek Zenka. Kto go naprawi?
Mama ma zegarek z kurantem.
8. Przeczytajcie tekst

„Marzymy o zwierzakach”
Moja mamusia
na pewno kupi mi strusia.
A tata ma monet tyle
i kupi mi dwa goryle!
A gdybym na imieniny
poprosił o dwa rekiny?
A serio, to kto mi da
fajnego, małego psa?
Rodzice zapytajcie dzieci o jakich zwierzętach marzy bohater wiersza?
Dzieci narysujcie zwierzę, które naprawdę chcielibyście dostać.

9. Praca z książka Motoryka mała i grafomotoryka: litera Z

p. Ewa, p. Edytka