Gr VI- WTOREK 19.05.2020

Drodzy Rodzice oraz dzieci oto nasze propozycje na wtorek:)

TEMAT KOMPLEKSOWY: MOJE ZWIERZĄTKO

Temat zajęć:

1. „ Kundel bury”- nauka piosenki, analiza treści, wyzwalanie wyobraźni i aktywności ruchowej przy muzyce.
2. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych- nauka przyjmowania postawy skorygowanej

1. Dzieci posłuchajcie piosenki „ Kundel bury”

Gdy był mały, to znalazłem go w ogródku
I wyglądał jak czterdzieści dziewięć smutków:
Taki mały, taki chudy, nie miał domu ani budy,
Więc go wzięłam, przygarnęłam, no i jest…

Ref: Razem ze mną kundel bury
penetruje wszystkie dziury.
Kundel bury, kundel bury,
kundel bury fajny pies.

Gdy jest obiad to o kundlu najpierw myślę,
Gdy jest brudny to go latem kąpię w Wiśle.
Ma numerek, ma obrożę i wygląda nie najgorzej,
Chociaż czasem ktoś zapyta: „co to jest?!”

Ref: Razem ze mną kundel bury
penetruje wszystkie dziury.
Kundel bury, kundel bury,
kundel bury fajny pies.

2. Analiza treści:

– O kim jest ta piosenka?
– Co jest najważniejsze w opiece nad psem?
– Jaką rolę odgrywają te zwierzęta w społeczeństwie?
3. Nauka słów piosenki: rodzic czyta tekst a dziecko kilkakrotnie powtarza.
4. Zabawa do melodii piosenki: podczas zwrotek- marsz lub tupanie do rytmu, podczas refrenu podskakujcie w kole z rodzicem.
5. Jakie to zwierzę?- zabawa dydaktyczna: rodzic czyta a Wy dokończcie porównania:
– łazi po płotach jak…kot
– groźny jak… lew
– uparty jak… osioł
– łagodny jak…baranek
– w wodzie czuje się jak…ryba
– powolny jak…żółw
– głodny jak… wilk
– mądry jak…sowa
– przebiegły jak…lis
– pracowity jak…mrówka
– dumny jak…paw
6. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych- nauka przyjmowania postawy skorygowanej:
– „Czary mary”- zabawa orientacyjno- porządkowa: dziecko chodzi po pokoju we wspięciu na palcach, na hasło rodzica- czary mary- zatrzymuje się i przyjmuje postawę skorygowaną ( proste plecy, ściągnięte łopatki, ręce ułożone w skrzydełka, na hasło- odczarowuję dziecko spaceruje we wspięciu po pokoju.
– przyjmowanie pozycji skorygowanej w staniu- dziecko stoi przy ścianie- pięty, plecy, biodra przylegają do ściany, ćwiczenie polega na unoszeniu i opuszczaniu barków z jednoczesnym dociśnięciem ich do ściany, dziecko pozostaje w pozycji skorygowanej z maksymalnie opuszczonymi barkami.
– „Świeci słońce, pada deszcz”- na hasło – świeci słońce dziecko chodzi po pokiju na palcach z wyciągniętą do słońca buzią, na hasło- pada deszcz- biegnie schronić się przed deszczem (stoi przy ścianie przylegając do niej całym ciałem przyjmując postawę skorygowaną)
– przyjmowanie pozycji skorygowanej w siadzie ugiętym: dziecko siedzi w siadzie ugiętym przy ścianie, biodra, plecy i głowa przylegają do ściany. Zginają i prostują głowę bez odrywania jej od ściany a następnie ustawiają głowę w pozycji skorygowanej ( wzrok skierowany przed siebie, biodra lekko przyciągnięte do mastka)
– przyjmowanie pozycji skorygowanej w leżeniu tyłem: dziecko leży tyłem z nogami ugiętymi i stopami opartymi o podłogę. Przesuwają barki po podłodze, raz w stronę głowy raz w stronę bioder a następnie pozostają w pozycji skorygowanej.
– chodzenie z woreczkiem na głowie: przejście do siadu skrzyżnego, dziecko kładzie woreczek na głowie i maszeruje w rytm klaskania rodzica, gdy klaskanie cichnie dziecko siada skrzyżnie bez upuszczenia woreczka ( kilka razy)
– leżenie tyłem: nogi ugięte, stopy oparte o podłogę, ręce w pozycji skrzydełek. Dziecko wykonuje głęboki wdech nosem z uwypukleniem brzucha, a następnie wydech ustami podczas którego brzuch opada (b kilka razy)
– „Rob tak nie rób tak”: dziecko siada w siadzie skrzyżnym, rodzic w odległości kilku kroków od dziecka pokazuje proste ćwiczenia służące korekcji postawy np.: (ręce w skrzydełka, ręce w bok, siad skulny, siad równoważny), dziecko wykonuje tylko te ruchy rodzica, które są poprzedzone zapowiedzią – rób tak. Przy zapowiedzi – nie rób tak- pozostają nieruchome w poprzednio przyjętej pozycji ( kilka razy)
– „ Berek czarodziej”- zabawa bieżna: na hasło rodzica- berek czarodziej- dziecko ucieka przed berkiem, dotknięte zatrzymuje się w pozycji skorygowanej
– Oddychanie w siadzie skrzyżnym: dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym, ręce w pozycji skrzydełek, bierze maksymalny wdech nosem a następnie wypuszcza powietrze ustami z wymawianiem przedłużonej głoski „ ssss”
– „ Murarz”: pozycja na czworakach: na hasło rodzica- murarz dziecko na czworakach ucieka na drugi koniec pokoju ( muruje cegiełki) a rodzic stara się je złapać.

Przyjemnej zabawy.
p. Ewa, p. Edytka