Gr VI- Piątek 15.05.2020

Drodzy Rodzice i Dzieci oto nasze propozycje na piątek:)

TEMAT KOMPLEKSOWY: NA ŁĄCE

Temat zajęć:
1. „ Owady i płazy”- praca konstrukcyjna z wykorzystaniem materiałów recyklingowych oraz papieru kolorowego, ćwiczenia sprawności manualnej rąk oraz kreatywnego myślenia.
2. Czytanie tekstów ze zrozumieniem – praca na weekend, uzupełnianie w książce Ćwiczenia- motoryka mała oraz grafomotoryka- litera ” ł ” oraz cyfra „0”.

1. Motyle- rolkę po papierze toaletowym malujemy na czarno i wycinamy z tekstury skrzydła (od razu dwie polowy naraz), malujemy skrzydła, przyklejamy do nich kolorowe korki, skrzydła przyklejamy do rurki, z czarnego papieru zwijamy dwa wałeczki – czułki, i przyklejamy do rurki.
2. Motyl- wydzieranka: z pomocą rodzica narysujcie motyla i wylepiajcie go kawałkami kolorowego papieru.
3. Pszczoły– pomalujcie rolkę po papierze toaletowym w czarno – żółte pasy, skrzydła wytnijcie z tektury ( analogicznie jak u motyla) i pomalujcie na niebiesko, z czarnego papieru zwińcie dwa wałeczki – czułki i wszystko sklejcie.
4. Żabka– potrzebne będą dwa papierowe talerzyki, jeden większy drugi mniejszy. Odrysowujemy od talerzyków owal, malujemy na zielono, do głowy dorysowujemy oczy, buzię i łapki.
5. Dla chętnych- motyl z papieru:

 

6. „Na wiosennej łące”- zabawa ortofoniczno- ruchowa. Poproście rodzica o przeczytanie tekstu a Wy za pomocą gestów i wyrazów dźwiękonaśladowczych spróbujcie odwzorować tekst opowiadania:
– Jest piękna pogoda, świeci słonko ( siedzicie w siadzie skrzyżnym, podnosicie ręce do góry i wykonujecie szybkie, rotacyjne ruchy dłoni).
– Wszyscy mieszkańcy łąki już wstali i wzięli się do pracy (wstajecie)
– Mrówki budują swoje miasto ( z rękami na biodrach wykonujecie obrót tułowia raz w lewo raz w prawo)
– Zajączki skaczą po łące ( mówicie 3x kic, kic, kic i wykonujecie 3 skoki obunóż)- kilka serii
-Żabki pływają w jeziorze ( mówicie kum, kum, kum a następnie robicie 2 przysiady po kilka serii)
– Ptaszki wysoko fruwają po niebie (mówicie pi, pi, pi i biegacie z rozłożonymi rękami)
– Bocian dostojnie kroczy ( idzie wysoko podnosząc nogi, zatrzymujecie się, wyciągacie do przodu ręce, i naśladujecie ruchy bocianiego dzioba mówiąc: kle, kle, kle)
– Nagle powiał wiatr i kwiaty kołyszą się na wietrze ( mówicie szu, szu, szu kołysząc się na boki, unosicie wysoko ręce)
– Zaczął padać majowy deszczyk ( kucacie, rytmicznie uderzacie rękami o podłogę, mówiąc: kap, kap, kap)
– Wszystkie zwierzęta chowają się do swoich domków ( siadacie w siadzie skrzyżnym)
7. Przeczytajcie teksty i wykonajcie do nich ilustracje:
– policzcie zdania w tekście
– czytajcie sylabami jednocześnie klaszcząc w dłonie- 1 klaśnięcie= 1sylaba
– poszukajcie w tekście wyrazu, który ma najwięcej sylab

Owady
Franek lubi owady.
Rysuje motyle.
Ten motyl to cytrynek.
narysuj cytrynka, jaki ma kolor?

Ule
To jest ul taty Karola.
Ten ul stoi pod lasem.
A co jest w ulu?

 

8. Wykonajcie zadania w książce Ćwiczenia- motoryka mala i grafomotoryka: literka ł, cyfra 0. 

 

Pozdrawiamy,

p. Ewa i  p .Edytka