Propozycje aktywności dla dzieci z grupy II, 13.05.2020

Cele ogólne:

  • Rozwijanie pamięci słuchowej u dzieci.
  • Kształtowanie umiejętności łączenia rożnych elementów, rozwijanie umiejętności manualnych.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej dzieci
  • Wdrażanie dzieci do rozpoznawania swoich uczuć oraz uczuć u innych.
  • Doskonalenie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej, kształtowanie poczucia rytmu.
  • Kształtowanie umiejętności przeliczania w zakresie 1-8.

Drodzy Rodzice

Oto kolejne propozycje do wykonania przez dzieci w domu:

  • Co już umiem zaśpiewać? – proszę spytać dzieci czy mają jakieś ulubione piosenki, które nauczyły się w przedszkolu. Chętne dzieci mogą je zaśpiewać
  • Robimy instrumenty – wykonanie gitary z pudełka po chusteczkach higienicznych. Do wykonania tego zadania będzie potrzebne pudełko po chusteczkach higienicznych, gumki recepturki, kolorowy papier oraz karton. Na początku wycinamy dowolne kształty z papieru kolorowego i oklejamy nimi pudełko. Następnie zakładamy gumki recepturki. Z grubego kartonu należy wyciąć gryf do gitary. Flamastrem trzeba dorysować struny wraz z ich mocowaniem. Przy pomocy taśmy klejącej należy przykleić gryf gitary. Gitara jest gotowa, dzieci mogą zagrać i zaśpiewać swoją ulubioną piosenkę.

  • Zabawa ruchowa Biegną małe nutki

https://www.youtube.com/watch?v=c0U0kpO9rFo

  • Rozmowa o emocjach

Muzyka to coś wspaniałego Dominika Niemiec

Dźwięki płyną bardzo leciutko

niby frunące ptaszki na wietrze,

ciekawi was, czego słucham?

Właśnie przysłuchuję się orkiestrze.

W tle brzmią grube trąby.

Słychać skrzypce, dzwonki i flety.

Mam na twarzy coraz większe wypieki.

Teraz partię solową mają klarnety.

Orkiestra gra coraz głośniej,

czuję się podekscytowana.

Dźwięków jest wokół mnie coraz więcej,

chciałabym umieć tak grać sama.

Bo świat nut jest zaczarowany,

muzyka to coś wspaniałego.

Może wzruszać, albo zachwycać,

wzbudzić euforię w sercu każdego.

Przykładowe pytania do tekstu: Jak myślicie, gdzie była dziewczynka?  Czego słuchała? Jakie instrumenty grały w orkiestrze? Jak czuła się dziewczynka, słuchając muzyki? Jakie emocje może wywoływać muzyka?

  • Dzieci czteroletnie mogą w swoich Księgach emocji ułożyć historyjkę obrazkową związaną z powyższym wierszem. Dzieci trzyletnie mogą ułożyć odpowiedni wyraz twarzy jaki towarzyszył dziewczynce podczas słuchania muzyki.

  • Aseja bum, czika bum – zabawa ruchowa z rytmem. Gdy dzieci przypomną sobie słowa oraz poszczególne ruchy, można zacząć coraz szybsze powtarzanie lub bardzo wolne. O tym będą decydować dzieci.

Aseja bum, czika bum. Dzieci klaszczą w dłonie, uda, dłonie, uda

Aseja bum, czika bum. jw.

Bum czika raka. Dzieci klaszczą w dłonie trzy razy.

Bum czika raka. Dzieci klaszczą w uda trzy razy.

Czika raka, czika raka, bum. Dzieci klaszczą w dłonie cztery razy i raz w uda.

  • Plusk – plusk – zabawa matematyczna. Dzieci siedzą przy stole lub na podłodze. Na  środku stoi miska z wodą, a obok niej osiem kamieni (lub innych przedmiotów). Dzieci odwracają się tyłem. Rodzic  wrzuca do wody po kolei trzy kamienie i pyta dzieci: Ile kamieni jest teraz w misce? Pokażcie tyle palców. Zabawa trwa do momentu, aż rodzic  wrzuci każdą ilość kamieni – od 1 do 8.

Pozdrawiam serdecznie

Małgorzata Chalcarz