Gr VI- Wtorek 12.05.2020

Witamy we wtorek,

TEMAT KOMPEKSOWY: NA ŁĄCE

Temat zajęć:
1. „Przygoda małej pszczoły”- opowiadanie C. Lewandowskiej i poznanie życia pszczół na podstawie tekstu oraz prezentacji multimedialnej. Zapoznanie z wielką i małą literą Ł, ł na podstawie wyrazów  Łysek i ławka – czytanie tekstów z nową literą.
2. „ Po łące biega lato”- nauka piosenki, zabawy rytmiczne do piosenki.

1. Dzieci poproście rodziców o przeczytanie opowiadania:

Był piękny wiosenny dzień. Rodzina pszczela wraz z małą pszczółką wybrała się na łąkę, by zebrać z kolorowych kwiatów nektar i pyłek. Pamiętaj Maju, nie oddalaj się, bo możesz zabłądzić i nie trafisz sama do naszego ula. Mamy bardzo dużo pracy, musimy zbierać nektar z kwiatów.
Maja fruwała z kwiatka na kwiatek i zlizywała języczkiem nektar i pyłek z kwiatów. Nawet nie spostrzegła się, że oddaliła się daleko od swojej rodziny. I…rozpłakała się. Co ja teraz zrobię? Jak trafię do swojego domku-ula? Nie pamiętam drogi. Aż tu, co to za duża pszczoła? Dzień dobry – mała dziewczynko. Co Ty sama tu robisz? Jestem bąk, dlaczego płaczesz? Ja jestem pszczółka Maja! Przyfrunęłam na tę łączkę, by zbierać nektar ze swoją rodziną i się zgubiłam. I Maja się znowu rozpłakała. Nie płacz Maju, otrzyj z oczu łzy, ja Ci pomogę i szybko znajdziemy twoją rodzinę. Wiem, gdzie znajdują się najbliższe ule, pofruniemy Maju razem.
I bąk…razem z małą pszczółką przyfrunęli do ula. Dziewczynka podziękowała bąkowi i postanowiła więcej nie oddalać się od swojej rodziny pomimo pracy podczas zbierania pyłku i nektaru z kwiatów, a Łysek-usiadł na pobliskiej ławce i patrzył jak uwija się pszczela rodzina.

2. Dzieci odpowiedzcie na pytania:
Kogo spotykamy na wiosennej łące?
Co wiesz na temat życia pszczół?
Czy pszczoły są pożyteczne i dlaczego?
Jak miał na imię bąk, który pomógł pszczółce?
Gdzie usiadł bąk, kiedy obserwował pracę pszczół?

3. Wprowadzenie litery ł ,Ł na podstawie słów: Łysek, ławka
– analiza i synteza wyrazów Łysek, ławka
– ułożenie schematów z białych kartoników (tak jak w przypadku poprzednich liter)
– pokaz litery ł, Ł w książce KARTY 4 (KARTA 6)
– ułożenie podpisów z liter
– przeliczanie głosek w wyrazach

4. Zabawa: Co na ł? – rodzic opisuje słownie przedmioty na ł a Wy starajcie się odgadnąć, np.: pies ma ich 4 (łapy), służy do spania (łóżko), żyje w lesie (łoś) itp.

5. Zabawa ruchowa: dzieci naśladujcie sen pszczółki w momencie gdy rodzic będzie Wam czytał tekst: Pszczółka śpi w ogrodzie, utrudzona w miodzie, kogo dotknie mała pszczółka, musi tańczyć z nią dokoła. Kiedy rodzic skończy czytać zabiera śpiącą pszczółkę i tańczy z nią wokoło:)

6. Praca z książką KARTY 4: czytanie tekstu, ozdabianie litery ł pszczółkami.

7. Tekst do czytania dla chętnych:
Ciepły, słoneczny maj wkoło mamy,
w parku rozkwitły ładne kasztany.
Dzieci na ławce przysiadły właśnie,
pani im głośno przeczyta baśnie.

8. Obejrzyjcie film, poznajcie życie pszczelej rodziny

9. Piosenka „ Po łące biega lato”– rodzice przeczytajcie dziecku kilka razy tekst, niech powtórzy a następnie włączcie melodię i niech zaśpiewa: i zatańczy:) wyklaszczcie rytm, możecie zagrać np. na pokrywkach.

 

Po łące biega lato
uwija się jak bąk
„Dzień dobry” mówi kwiatom
i pieści każdy pąk.

Ref: Kto chce się z latem spotkać
niech idzie z nami tam,
rumianek i stokrotka pokażą drogę nam.

Pomaga lato pszczołom
na kwiatach też się zna.
Uśmiecha się wesoło
i w berka z wiatrem gra!

Ref: Kto chce się z latem spotkać
niech idzie z nami tam,
rumianek i stokrotka pokażą drogę nam.

p. Ewa, p. Edytka