Gr VI- Poniedziałek 11.05.2020

Drodzy Rodzice i Dzieci oto nasze propozycje na poniedziałek:

TEMAT KOMPLEKSOWY: NA ŁĄCE

Temat zajęć: „Mieszkańcy łąki”- wiersz Renaty Steczkiewicz: analiza treści, doskonalenie umiejętności udzielania logicznej odpowiedzi, poznawanie ekosystemu łąkowego na podstawie ilustracji i własnych doświadczeń. Wykonanie biedronki metodą płaskiego origami.

  1. Praca z wierszem: dzieci przyjrzyjcie się ilustracjom, które przedstawiają mieszkańców łąki. Poproście rodzica o przeczytanie wiersza, słuchajcie uważnie i wskażcie, którzy z nich zostali wymienieni w tekście.

 

„ Mieszkańcy łąki”

Kiedy tylko nastał słoneczny poranek,
obudził się Benio- malutki baranek.
Zjadł grzecznie śniadanie, wziął mamę za rączkę
i raźno ruszyli na pobliską łączkę.
Zabrali koszyczek pełen smakołyków
i koc rozłożyli przy cichym strumyku.

Zachwycony Benio już biega po łące,
mrugają do niego kwiatuszki pachnące,
spod ziemi wygląda ciekawska dżdżownica,
po zielonym listku pełznie gąsienica,
a mrówki i żuki, muszki i chrabąszcze
beztrosko nurkują poprzez trawy gąszcze.

Zapytał więc Benio: – Czy mógłbym czasami
przychodzić na łąkę i bawić się z wami?
Odrzekł mu motylek: – A jakże kolego,
będziemy się razem bawić w chowanego.
Poznasz wtedy wszystkich mieszkańców tej łąki,
gdy dołączą myszki, ptaszki i biedronki!

2. Pytania do tekstu;
– Kto się obudził w słoneczny poranek?
– Gdzie wyruszył Benio z mamą?
– Co ze sobą zabrali?
– Czym zachwycał się Benio biegając po łące?
– O co zapytał mieszkańców łąki?

3. Rozsypanka literowa: (ułóż słowo z rozsypanki- rozwiązaniem są nazwy mieszkańców łąki)

L M O T Y-
K A B E I R D O N-
S O A-
R A M O K-
N O A G S T O-

4. Kiedy tak mówimy? Dzieci dopasujcie nazwy mieszkańców łąki do powiedzeń. Rodzice zapytajcie dzieci co oznaczają te stwierdzenia i w jakich sytuacjach je wypowiadamy?

mrówka, mucha, motylek, ślimak, myszka, muchy, osa
– Jest wolny jak….
– Ma …….w nosie.
– Jest zła jak…
– Siedzi cicho jak…
– Rusza się jak……w smole.
– Jest pracowity jak…
– Jest lekki jak…

5. Wykonajcie w książce KARTY 4 kartę nr 5.

6. Zabawa ruchowa: „ Powitanie na łące:
Na łące wszystkie owady się witają
( ukłońcie się mamie lub tacie)
biedronki skrzydełkami pozdrawiają.
( machajcie do siebie)
Żuczki piątki przybijają
( przybijcie piątkę)
pszczoły głośno bzyczą- bzy, bzy, bzy.
(naśladujcie odgłosy)
A jak się przywitasz Ty?
(wymyślcie swój sposób na przywitanie się)

7. Praca plastyczna: wykonajcie biedronkę z origami, potrzebna Wam będzie tylko czerwona kartka i czarny pisak;) poniżej filmik instruktażowy.

p. Ewa, p Edytka