Gr VI- Czwartek

Kochane Dzieci, Drodzy Rodzice oto nasze propozycje na czwartek:)

TEMAT KOMPLEKSOWY: JAK POWSTAJE KSIĄŻKA

Temat zajęć: „ W księgarni”- prezentacja multimedialna „ W świecie książek”- wprowadzenie klasyfikacji ze względu na rodzaj książek, zabawy w księgarza, posługiwanie się monetami, rozwiązywanie zadań z treścią.

Dzieci obejrzyjcie krótki filmik i odpowiedzcie na pytania, które zada Wam mama lub tata.

1. Rodzice zapytajcie dzieci:
– Co znajduje się w księgarni?
– Jaka jest różnica między księgarnią a biblioteką?
2. Klasyfikowanie książek- zabawa:
– pomóżcie rodzicom i zbierzcie różne książki jakie znajdują się w Waszym domu
– ułóżcie je na stoliku lub na dywanie a następnie podzielcie je na: atlasy, słowniki, książki dla dzieci, książki dla dorosłych, wiersze itp.
– spróbujcie samodzielnie odczytać tytuły książek
– przeliczcie książki danego gatunku i słownie określcie których jest najwięcej, najmniej, tyle samo
3. Wycena książek: ustalcie ceny dla danego gatunku książek np.: książka dla dzieci- 1 zł, książka dla dorosłych 5 zł, słownik 2 zł itp.
4. Zabawa w księgarza: rodzic wciela się w rolę księgarza a wy jesteście klientami. Kupujcie książki wydając pieniążki, następnie przeliczcie za pomocą dodawania ile musicie zapłacić za to co kupiliście.
5. Praca z książką „Piszę i liczę”: str 64 i 65
6. Zadania z treścią: układanie działań matematycznych oraz szacowanie (czy wystarczy?)- dla chętnych:
– Mama kupiła dwie książki. Jedna kosztowała 4 złote a druga 5 złotych. Ile zapłaciła mama za książki?
– Ola dostała od brata 10 zł. Poszła do księgarni i kupiła trzy książki: jedna za 3 zł, druga za 4 zł a trzecia za 2 zł. Ile zapłaciła? Ile pieniążków jej zostało?
– Karol ma 9 zł a chce kupić dwie książki: jedną za 5 a drugą za 6 zł. Czy wystarczy mu pieniążków? Ile mu zabraknie?
7. Przyjrzyj się komiksowi i przeczytaj go, opowiedz o czym jest książka dla dzieci?

 

Pozdrawiamy,
p. Ewa, p. Edytka