Gr VI- ŚRODA

Drodzy Rodzice i Dzieci oto nasze propozycje na dziś,

TEMAT KOMPLEKSOWY: JAK POWSTAJE KSIĄŻKA

Temat zajęć: „ Książka”- nauka dwóch zwrotek wiersza Elżbiety Safarzyńskiej, analiza treści. Poznanie budowy książki na podstawie quizu, doskonalenie umiejętności logicznego myślenia.

1. Dzieci poproście mamę lub tatę o przeczytanie wiersza:

„ Książka”
Szanuj książki czyś mały czyś duży
One zabiorą Cię w świat podróży
Pokażą Ci kraje obce, tajemne
Skarby dobędziesz na światło dzienne.

Zobaczysz smoki z trzema głowami
Małego kota z wielkimi butami
Małgosia Jasia dziś uratuje
Piętaszek także Ci podziękuje.

Róża do księcia znów zagaduje
Wiedźma do worka złoto zsypuje
Wśród fal się pluska Mała syrenka
Wróżki pukają znów do okienka.

Dbaj więc o książki, szanuj, doceniaj
nie gnieć karteczki i nie wydzieraj
podziel się wiedzą, radością, magią,
szanuj więc książki i im pomagaj.

2. Pytania do tekstu:
O czym jest ten wiersz?
Co należy robić z książkami?
O jakich bohaterach bajek była mowa?
Dlaczego to takie ważne aby szanować książki?

3. Nauka 2 zwrotek wiersza: rodzic mówi po 1 strofie, a wy powtarzajcie 2, 3 razy, najpierw pierwszą a potem drugą zwrotkę.

4. Zabawa ruchowa „ Tajemnicza książka”: połóż książkę na głowie i postaraj się ją utrzymać podczas: obracania się, wolnego tańczenia, chodzenia bokiem, kucania, chodu do tyłu.

5. Mapa myśli- ćwiczenia na budowanie wypowiedzi:
– Co to jest książka?
– Z czego jest zbudowana?
– Jakie mogą być książki?
– O czym mogą być książki?

6. Quiz- rozpoznawanie zdań prawdziwych i fałszywych (odpowiadacie TAK lub NIE):
– Okładka to zewnętrzna część książki.
– Autor to osoba, która napisała książkę.
– Każda książka ma 5 stron.
– Spis treści to miejsce gdzie umieszczone jest nazwisko autora.
– Ilustracja to rysunek w książce.
– Ilustracje zawsze muszą być kolorowe.
– Grzbiet książki to inna nazwa pierwszej strony.
– Spis treści pozwala zobaczyć co na której stronie zawiera książka.
– Okładka jest w środku książki.

7. Wykonajcie ćwiczenia grafomotoryczne w zeszycie w linie:

 

Miłego dnia,
p. Ewa, p. Edytka