Skąd się bierze prąd?

Temat kompleksowy: Chronimy środowisko

Temat dnia: Skąd się bierze prąd?

Cele: praca z wierszem, rozwijanie percepcji słuchowej i logicznego myślenia, utrwalenie znaku „+”, utrwalenie cyfry 8, rozwijanie sprawności ruchowej.

„Pstryk” Julian Tuwim

Sterczy w ścianie taki pstryczek,

Mały pstryczek – elektryczek,

Jak tym pstryczkiem zrobić pstryk,

To się widno robi w mig.

Bardzo łatwo:

Pstryk – i światło!

Pstryknąć potem jeszcze raz,

Zaraz mrok otoczy nas.

A jak pstryknąć trzeci raz-

Znowu dawny świeci blask.

Taką siłę ma tajemną

Ten ukryty w ścianie smyk!

Ciemno – widno –

Widno – ciemno.

Któż to jest ten mały pstryk?

Może świetlik? Może ognik?

Jak tam dostał się i skąd?

To nie ognik. To przewodnik.

Taki drut, a w drucie PRĄD.

Robisz pstryk i włączasz PRĄD!

Elektryczny bystry PRRRRĄD!

I skąd światło?

Właśnie stąd!

Zad. 1. Pytania do treści powyższego wiersza:

  • O kim lub o czym była mowa w wierszu?
  • Do czego służy prąd elektryczny?
  • Jak on się dostaje do naszych mieszkań?
  • Czy dzieci mogą się bawić prądem elektrycznym?
  • Z czego wytwarzany jest prąd elektryczny?

Zad. 2. „Zabawa wiatru” – zabawa ruchowa z apaszką.

Dziecko trzyma za brzeg apaszki, gdy słyszy cichą, spokojną muzykę, lekko kołysze apaszką. Gdy muzyka jest głośna, szybka, mocno kołysze apaszką, udając wichurę.

Zad. 3. Zachęcam do obejrzenia film jak powstaje prąd.

https://edukacja.bezpieczniki.tauron.pl/scenariusz/10

Zad. 4. Zabawa „Prąd do pary”

http://gry.krainatauronka.pl/gry/prad-do-pary/

Zad. 5. Zadanie matematyczne z zastosowaniem znaku „+”

1+1=

4+2=

3+4=

5+3=

7+1=

2+5=

Zad. 6. Czytamy Cz 60-61.

Pozdrawiamy pani Iwona i Alina