Gr VI- CZWARTEK

Drodzy Rodzice, kochane dzieci oto nasza propozycja czwartkowych zajęć:

TEMAT KOMPLEKSOWY: CHRONIMY ŚRODOWISKO

Temat zajęć: Dbam o naturę oszczędzając energię oraz wodę- rozmowa na temat źródeł powstawania wody, prądu- zadania matematyczne z treścią, utrwalenie znaków ( <,>)oraz prawej i lewej strony.

1. Skąd się bierze woda?- rozmowa kierowana.
Woda trafia do kranów z rzek, ale zanim to się stanie kusi być oczyszczona. Następnie płynie długimi rurami- wodociągami do naszych domów.

2. Zadanie do wykonania: rodzic przygotowuje kartkę w kratkę i odwzorowuje elementy, które widzi na ilustracji. Zadaniem dziecka jest narysowanie wodociągu wg instrukcji: 2 kratki w górę, 3 kratki w lewo, 2 kratki w górę, 3 kratki w prawo,3 kratki w górę, 4 kratki w prawo- aż dojdzie do kranu:)

3. Zabawa: „ Wiem jak oszczędzać wodę podczas mycia zębów”- powiedzmy dziecku aby naśladowało następujące czynności:
-nalej wodę do kubeczka
-zakręć kran
-nałóż pastę na szczoteczkę
-wyszoruj zęby
-wypłucz buzię wodą z kubka

 

4. Porozmawiajcie jeszcze o innych sposobach oszczędzania wody: branie prysznica zamiast kąpieli w wannie, dokręcanie kapiącego kranu, zbieranie deszczówki do podlewania kwiatów itp.

5. Skąd się bierze prąd?- rozmowa.

Prąd wytwarza elektrownia. Do tego potrzebne jest paliwo (węgiel). Węgiel trafia do pieca gdzie wytwarza się wysoka temperatura. Piec podgrzewa wodę z której powstaje para wodna, a ta z kolei dmucha w turbinę czyli specjalne urządzenie składające się z wielu wiatraczków, które kręcąc się napędzają generator i wytwarza się prąd. Prąd płynie kablami do naszych gniazdek. W celu usystematyzowania wiedzy obejrzyjcie krótki filmik i poznajcie również inne źródła energii.

 

 

 

6. Zadanie do wykonania: zachęćmy dziecko by policzyło wszystkie gniazdka w domu. Następnie niech policzy sprzęty domowe, które działają za pomocą prądu. Porównajcie ich liczbę.

7. Jak oszczędzamy energię?
– stosujemy energooszczędne świetlówki
– nie zostawiamy urządzeń elektrycznych w stanie czuwania
– nie zostawiamy włączonego telewizora
– wyłączamy światło gdy wychodzimy z pomieszczenia (pokoju, łazienki)

8. Zadania matematyczne:
– W lesie zasadzono 5 sosen i 3 świerki. Których drzew zasadzono więcej? Wstaw znak 5>3
– W parku stoją 3 dęby i 3 kasztany. Jakie znak wstawisz? 3=3
– Na skwerze zasadzono 6 klonów i 5 lip. Których drzew jest mniej? 5<6
– W skrzynce na balkonie posadzono 5 bratków i 8 stokrotek. Których kwiatów posadzono więcej? 8>5

Pozdrawiamy serdecznie:)
p.Ewa, p.Edytka