Gr VI- wtorek

Drodzy Rodzice i dzieci witamy we wtorek.

TEMAT KOMPLEKSOWY: CHRONIMY ŚRODOWISKO

Temat zajęć: „ Co to jest ekologia?”- prezentacja multimedialna: kształtowanie umiejętności uważnego oglądania, słuchania i wypowiadania się na konkretny temat, poznanie znaczenia działań proekologicznych, kształtowanie świadomości ekologicznej. Osłuchanie z piosenką „Świat w naszych rękach”- rytmizacja piosenki, rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej.

Porozmawiajcie na temat prezentacji:

Przykładowe pytania:

-Co to znaczy, że ziemia jest naszym domem?
-O jakich trzech podstawowych postawach proekologicznych była mowa w filmiku?
-Co można zrobić z zabawkami i ubraniami, z których już nie korzystamy?
-Dlaczego należy segregować odpady? itp.

Porozmawiajcie o tym jakie działania mające na celu ochronę naszego środowiska podejmowane są w Waszym domu i najbliższym otoczeniu, dlaczego powinniśmy żyć w zgodzie z przyrodą?

Zabawa ruchowa: „Kwiaty rosną, kwiaty więdną”
Dziecko biega po pokoju. Na hasło rodzica: kwiaty rosną – staje na palcach i jak najwyżej wyciąga do góry ręce, na hasło kwiaty więdną- przykuca i kuli się. Powtarzamy kilka razy, do zabawy dołączamy podkład muzyczny:)

Posłuchajcie piosenki „Świat w naszych rękach” (podczas słuchania dziecko siedzi wygodnie i wykonuje dowolne ruchy górną częścią tułowia, rękami, głową):

 

 

Ci co lubią segregację
otóż oni mają rację,
gdy w osobne pojemniki
lecą papier., szkło, plastiki.

Ref: Cały świat jest w naszych rękach
właśnie o tym ta piosenka,
możesz dbać o cały świat
chociaż masz niewiele lat.

A recykling trudne słowo
chodzi o to by na nowo,
z naszych śmieci zrobić coś
papier, plastik albo szkło.

Ref: Cały świat jest w naszych rękach
właśnie o tym ta piosenka,
możesz dbać o cały świat
chociaż masz niewiele lat.

Więc…dorośli oraz dzieci
Posłuchajcie!
Sprawą śmieci trzeba zająć się dziś
żeby jutro dobrze żyć.

Ref: Cały świat jest w naszych rękach
właśnie o tym ta piosenka,
możesz dbać o cały świat
chociaż masz niewiele lat.

Propozycje pracy z piosenką:
-realizacja rytmu: możecie odzwierciedlić rytm piosenki: zwrotki (klaskanie, tupanie), refren (trzymamy dziecko za ręce i kręcimy się wokoło krokiem odstawno – dostawnym)
– analiza zdań z piosenki na wyrazy: przeliczanie, odzwierciedlanie ich liczby stukaniem dłonią o podłogę.
– analiza sylabowa wybranych wyrazów: wybierzcie kilka wyrazów, zadaniem dziecka będzie policzenie sylab poszczególnych wyrazów i wyklaskanie ich.

Pozdrawiamy,

p. Ewa, p. Edytka