,, Co włożymy do wielkanocnego koszyka”- propozycje zajęć dla dzieci z gr I

Temat kompleksowy: ,,Wielkanoc”

Temat zajęć: ,, Co włożymy do koszyka wielkanocnego”-

 

Drodzy Rodzice! Kochane Dzieci, wybierzcie z dzisiejszych zajęć coś dla siebie. Udanej zabawy, miłego dnia! Pozdrawiam Was, p. Beata

 

  1. ,,Co włożymy do koszyczka”- szukanie odpowiedzi na pytanie na podstawie doświadczeń dzieci, rozmowy oraz karty pracy nr 2.23

 

Wyjaśnijmy dziecku, że  w  Wielką Sobotę święcone są wielkanocne koszyczki, które wypeł­nione są różnymi rodzajami pokarmów.

 malowane jajka (są symbolem odradzającego się życia) – kraszanki (pomalowane na jeden kolor) i pisanki (ozdabia­ne różnymi wzorami i kolorami), chleb (ma zapewniać ludziom dobrobyt i pomyślność), sól (chroni przed zepsuciem i złem), chrzan (ma zapewnić zdrowie i sprawność), kiełbasa (zapewnia zdrowie), wielkanocna babka (jest symbolem umiejętności i dostatku), baranek wielkanocny z czerwoną chorągwią (symbol Jezusa Chrystusa).

Wielkanocny koszyczek

W małym koszyczku
Dużo jedzenia,
Które niesiemy
Do poświęcenia:

Chleb i wędlina,
Kilka pisanek
Oraz cukrowy
Mały baranek.

Drożdżowa babka,
Sól i ser biały,
I już jest pełny
Koszyczek mały…

Zbigniew Dmitroca

 

 

  1. ,,Ozdabiamy pisanki”- ćwiczenia manualne dla chętnych dzieci.
  1. Zestaw ćwiczeń ruchowych.

 

– „Skaczące żabki” – dzieci ustawiają się na wyznaczonej linii i skaczą do końca sali, naśladując żabki. Po drodze, na hasło Np: hop, wykonują pełny obrót dookoła własnej osi.

– „Jajko na łyżce” –  Dzieci ustawiają się naprzeciw siebie, jeden za drugim (w odległości ok. 3 m). Jedno z dzieci trzyma w rękach dużą łyżkę, a na niej ugotowane na twardo jajo. Jego zadaniem jest przejść do kolegi/koleżanki naprzeciwko w taki sposób, aby nie zrzucić jajka z łyżki. Dziecko po dojściu do kolegi/koleżanki oddaje mu łyżkę z jajkiem i ustawia się na końcu zespołu. Kolejne dziecko wykonuje zadanie w ten sam sposób. • łyżka, jajko ugotowane na twardo

– „W koszyku” – dzieci stoją w kole, a R. w środku. R. rzuca piłkę do dzieci, wymieniając przy tym nazwy różnych produktów spożywczych. Jeśli dany produkt jest w koszyku, dziecko łapie piłkę i odrzuca ją do R., a jeśli produktu tam nie ma to dziecko nie łapie piłki. • piłka

  1. ,,Pomysły na zabawę w domu”

Cheap and Easy Ways To Keep Kids Busy

Cheap and easy ways to keep your kids busy.

Opublikowany przez Playfull Piątek, 16 lutego 2018