,,W polu”- scenariusz zajęć zdalnych dla grupy I

Tematyka kompleksowa ,,Praca rolnika”

Temat zajęć ,, W polu ”- praca plastyczna tech kolażu. Doskonalenie umiejętności zagospodarowania powierzchni. Założenie uprawy rzeżuchy.

 

CELE OGÓLNE:

–  budowanie wiedzy dzieci na temat cyklu rozwoju roślin,

– rozwijanie u dzieci umiejętności wnikliwej obserwacji przyrody

 

  1. ,,Moja uprawa” – zachęcam do zasiania rzeżuchy i obserwacji jej wzrostu.

Nasionka należy wysiać na przygotowane podłoże. Talerzyk  lub podstawkę wyłożyć watę lub wysypać ziemię. Dziecko wysiewa nasionka, następnie podlewa wodą. W tym miejscu warto przypomnieć czego potrzebują rośliny do wzrostu.

2. ,,Stary Donald farmę miał”- zabawa przy piosence. Doskonalenie pamięci słuchowej i ruchowej.

Zaśpiewajcie i pobawcie się wspólnie z Rodzicami lub rodzeństwem.

 

Stary Donald farmę miał, ija, ija, oł!

Na tej farmie pieska miał, ija, ija, oł!

Słychać hau, hau tu,

Hau, hau tam,

Hau tu, hau tam,

Wszędzie hau, hau,

 

Stary Donald farmę miał, ija, ija, oł!

Stary Donald farmę miał, ija, ija, oł!

Na tej farmie krowy miał,ija, ija, oł!

Słychać mu, mu tu,

Mu,mu tam

Stary Donald farmę miał, ija, ija, oł!

Na tej farmie kaczki miał, ija, ija, oł!

Słychać kwa, kwa tu,

Kwa, kwa tam,

Kwa tu, kwa tam,

Wszędzie kwa, kwa,

Stary Donald farmę miał, ija, ija oł!

3. ,,W polu” – wykonanie pracy plastycznej- tech. collage . Malowanie farbami plakatowymi wiosennych prac polowych. Wycinanie z gazet maszyn rolniczych.

Kartkę pomalujcie farbami tworząc pola. Można użyć kolorów brązowych, zielonych, mieszać z sobą kolory.

W starych gazetach poszukajcie maszyn rolniczych: traktory, siewnik, pług, itp. Wytnijcie nożyczkami.  narysujcie lub wytnijcie kwiaty, słonko. Następnie naklejcie te elementy  na wyschnięty obraz pola.

 

 

Miłej zabawy! Pozdrawiam Was serdecznie. P. Beata