Temat kompleksowy: Praca rolnika
Temat dnia: Maszyny w gospodarstwie
Cele ogólne:
– usprawnianie sprawności manualnych
– doskonalenie percepcji słuchowej
– poszerzanie wiedzy na temat narzędzi służących rolnikowi do pracy
– wzbogacanie zasobu słownictwa
Drodzy rodzice,
dzisiaj czas na:
1)pracę plastyczną pt. „Traktor”
Do tego zadania będziecie Państwo potrzebować:
-rolkę po papierze toaletowym,
-pudełka np. po syropach lub tekturę,
-farby,
-klej,
-papier kolorowy.
Sposób wykonania:
Rolkę po papierze toaletowym oklejamy papierem kolorowym. Kabinę i koła traktora wykonujemy z pudełek ( duże koła obrysowujemy np. od szklanki, a małe np. od literatki) i malujemy farbami. Jak wszystkie elementy wyschną kleimy je ze sobą aż powstanie traktor.
Dowód, że da się wykonać:
2) zabawę ruchową „Taczki”
Dziecko przyjmuję pozycję klęku podpartego obiema rękami, rodzic/rodzeństwo staje za nim i chwyta je za nogi –tak powstają taczki. Na ustalony sygnał dziecko i rodzic chodzą po całym pokoju. Następnie zmieniają się rolami w parach.
3)rozmowę na temat narzędzi służących rolnikowi do pracy -proponuję poszukać w Państwa gospodarstwach domowych:motyki ,grabi, łopaty, wideł.(oczywiście można znaleźć je na stronie internetowej: https://www.dreamstime.com/royalty-free-stock-images-farmer-tools-image16536659)
Następnie proszę ,aby podzieliły ich nazwy na sylaby, głoski.
4) zabawę muzyczno-ruchową „Kółko graniaste” https://www.youtube.com/watch?v=VMG-TPbitZw
Kółko graniaste
Czworokanciaste,
Kółko nam się połamało,
Cztery grosze kosztowało,
A my wszyscy bęc!
Życzę miłej zabawy 🙂
S. Jurdziak