Scenariusz zajęć- grupa III 31.03

Temat kompleksowy: Praca rolnika

Temat dnia: Maszyny w gospodarstwie

Cele ogólne:

– usprawnianie sprawności  manualnych

– doskonalenie percepcji słuchowej

– poszerzanie wiedzy na temat narzędzi służących rolnikowi do pracy

– wzbogacanie zasobu słownictwa

 

Drodzy rodzice,

dzisiaj czas na:

1)pracę plastyczną pt. „Traktor”

Do  tego zadania będziecie Państwo potrzebować:

-rolkę po papierze toaletowym,

-pudełka np. po syropach lub tekturę,

-farby,

-klej,

-papier kolorowy.

Sposób wykonania:

Rolkę po papierze toaletowym oklejamy  papierem kolorowym. Kabinę i koła traktora wykonujemy z pudełek ( duże koła obrysowujemy np. od szklanki, a małe np. od literatki) i malujemy farbami. Jak wszystkie elementy wyschną kleimy je ze sobą aż powstanie traktor.

Dowód, że da się wykonać:

2) zabawę ruchową „Taczki”

Dziecko przyjmuję pozycję klęku podpartego obiema rękami,  rodzic/rodzeństwo staje za nim i chwyta je za nogi –tak powstają taczki. Na ustalony sygnał dziecko i rodzic chodzą po całym pokoju. Następnie zmieniają się rolami w parach.

3)rozmowę na temat narzędzi służących rolnikowi do pracy -proponuję poszukać w Państwa gospodarstwach domowych:motyki ,grabi, łopaty, wideł.(oczywiście można znaleźć je na stronie internetowej: https://www.dreamstime.com/royalty-free-stock-images-farmer-tools-image16536659)

Następnie proszę ,aby podzieliły ich nazwy na sylaby, głoski.

4) zabawę muzyczno-ruchową „Kółko graniaste” https://www.youtube.com/watch?v=VMG-TPbitZw

Kółko graniaste

Czworokanciaste,

Kółko nam się połamało,

Cztery grosze kosztowało,

A my wszyscy bęc!

Życzę miłej zabawy 🙂

S. Jurdziak