Propozycje pracy- gr VI – PIĄTEK

 

Temat kompleksowy: „ Na wsi”- przetwory z nabiału.

Co jest zdrowe w moim sklepie? – praca plastyczna, wycinanie produktów i przyklejanie na planszy, samodzielne odczytywanie napisów- ćwiczenia ortofoniczne.

Cel: rozbudzanie zainteresowania światem liter- czytanie tekstów, wyrazów.

Drodzy Rodzice,

prosimy o przygotowanie dla dziecka dużej kartki z narysowanymi regałami sklepowymi ( 5 półek):

pierwsza: nabiał
druga: makarony
trzecia: napoje
czwarta: owoce
piąta: inne

oraz dużą ilość starych gazet ( ulotki ze sklepów).

Zadaniem dzieci będzie wycięcie z gazet zdrowych produktów i przyklejenie ich według rodzajów. Jeśli nie ma produktu w gazetce można narysować i wyciąć.
Oto lista produktów do samodzielnego odczytania, wycięcia i przyklejenia: ser, mleko, banany, sok owocowy, ryby, jogurt, sok malinowy, jabłka, jajka, mango, winogrona, kiwi.
Praca może być przestrzenna.

Zabawa ruchowo-naśladowcza z domownikami: Zgadnij kim jestem? : jedna osoba klaszcze, druga naśladuje swoją postawą i głosem wybrane zwierzę domowe, pozostali odgadują.

Ćwiczenia ortofoniczne w oparciu o wiersz ( naśladowanie sposobu poruszania się zwierząt i ich odgłosów):

Rodzic czyta dziecku tekst 2x – dziecko samo powtarza odgłosy zwierząt.

Pieje kogut już od świtu
Kukuryku, kukuryku
Kura do kurczaków żwawo
Gdacze – w lewo
Gdacze- w prawo
Kaczka kwacze: Kwa! Kwa! Kwa!
Trzy kaczątka dziobem pcha
Krowa muczy: Mu! Mu! Mu!
Az po prostu brak jej tchu
Koń opędza się od much
I rży głośno – jestem zuch!
Świnka chrumka- Chrum! Chrum! Chrum!
Co za hałas! Co za szum!
Kot cichutko miauczy -Miau!
A pies szczeka – Hau! Hau! Hau!

A na koniec prosimy o układanie prostych zdań z nazwami zwierząt występujących w wierszu np.: Kot pije mleko. Jeśli macie w domu literki można je wykorzystać.

 

Pozdrawiamy,

p. Ewa, p.Edyta